MH Racing týmHliníkové stany, balóny a další produkty

TOBA czech MH racing se představil před sezonou 2010

Třetí březnový týden si k představení svých letošní plánů zvolil třebíčský tým TOBA czech MH racing, což je nový název týmu Martina Hudce z Třebíče. A jelikož tento třicátník ještě nedávno jezdil enduro a má zde hodně kamarádů, tým sdružuje nejen jezdce automobilové rallye, ale i motocyklového endura.

„Já jsem osobně dříve jezdil enduro závody a už tehdy jsme měli tým a jak jsem začal pokukovat po rallye, tak jsem stejně ještě zároveň jezdil enduro. Mě ty motorky baví a líbí se mi a proto mi přišlo škoda rušit motocyklovou sekci v našem týmu. Kluci jsou skvělí a rád bych je i nadále podporoval. Možná si i já ještě někdy zajedu nějaké větší enduro, i když momentálně již tyto závody  nejezdím. Motorku ale samozřejmě ještě mám,“ svěřuje se Martin Hudec.

Hudec na tiskové konferenci, konané v pěkných prostorech rekreačního střediska v Litohoři u Moravských Budějovic, vhodného pro vyznavače různých druhů sportování, které patří k aktivitám jeho hlavního partnera z názvu týmu, fy TOBA, prozradil i to, že se jako dvojnásobný účastník motocyklové Šestidenní snaží zajistit start členů týmu i na letošní Šestidenní v Mexiku. Kam by měl vyrazit především zkušený Rudolf Kavský. Vše je ale zatím v jednání. „Soutěžácká sekce“ týmu pojede s celkem třemi vozy, přičemž piloty budou Martin Hudec, Jaroslav Pešl a nováček v rallye František Máca.

„Pojedeme převážně české sprinty, ale i některé závody na Slovensku a já se chystám také na Veszprém v Maďarsku a Waldviertel v Rakousku. Láká mne totiž šotolina a je škoda, že právě letos několik šotolinových podniků z kalendářů akcí u našich sousedů v Maďarsku i Rakousku vypadlo. Z velkého mistráku pojede Jarda Pešl již o příštím víkendu pro něj domácí Valašku a další závody uvidíme a upřesníme v průběhu roku,“ pokračuje Hudec. Sám šéf týmu, kterému loňská sezóna příliš nevyšla a kvůli několika záludným místům na  erzetách se navíc poněkud prodražila, pak poprvé na ostro odstartuje na pro něj domácí Horácká Rallye, tedy o prvním dubnovém víkendu. Zároveň se zde premiérově představí také František Máca, což je sice naprostý nováček za volantem, ale jinak má za sebou více než deset let úspěšných startů v motokrossu. Dva poslední roky jezdil dokonce MS, ale ze zdravotních důvodů musí změnit disciplínu. Pro premiérový start usedne na sedadlo spolujezdce vedle Máci Jarda Pešl.¨

Součástí týmu je i „endurová sekce“. Zatímco Hudec dříve střídal volant s řidítky, letos zřejmě zůstane jen u volantu, který nyní i přes zmíněný nepříznivý průběh loňské sezóny preferuje : „Kluci mě lákají, abych ještě letos něco jel. Enduro licenci si ale letos dělat nechci, takže to připadne na nějaký volný podnik, ale vše se ukáže až podle času a financí během sezóny, protože nejde jet závod na motorce na nějaké úrovni, pokud se na něj dostatečně nepřipravíte a nenajezdíte hodně tréninkových hodin. A na to asi nebudu mít dost času. Určitě se chystám do (domácí) Náměště nad Oslavou, kde se koncem září jezdí už tradiční „Fichtel cup“. Je zde vynikající atmosféra a můžete zde vidět i hodně naleštěných motocyklů JAWA nebo ČZ v akci, kde se porovnávají s moderními stroji. Perfektní víkend,“ dodává Martin.

Doplňme, že hlavním pilířem endurové sekce je valašský jezdec Rudolf Kavský, několikanásobný reprezentant, patřící do české endurové špičky. Zajímavostí pak je také to, že je švagrem Romana Michalíka, endurového mistra světa, který podobně jako Hudec nyní jezdí rallye. Kromě Kavského pojede enduro také Michal Dorňák, který žije rovněž na Valašsku. Pojedou hlavně český a slovenský mistrák v enduru, ale v jednání jsou také případné starty na ME.

Vloni Ruda Kavský, který v týmu Martina Hudce působí  již šest let, sezónu víceméně vynechal. A jelikož je původem Slovák, jezdil v minulých letech hlavně na Slovensku. „Letos bych se chtěl vrátit ze Slovenska a abslolvovat celý seriál v Česku. Pojedu opět na Betě, akorát je nyní komplet předělaná a vylepšená,“ upřesňuje Rudolf Kavský. Více pak on i další členové týmu prozradí třeba v dubnovém vysílání motoristického magazínu TV MotorMIX (viz také http://www.tvmotormix.cz/ ), který je mediálním partnerem týmu.

Na tiskové konferenci padla řeč také na téma startů na nelicencovaných soutěžích, které jsou licencovaným jezdcům zakázány. Přitom se i na nich dá taky pěkně zazávodit a není nutno jezdit třeba přes celou republiku.... Což se ovšem nelíbí zástupcům FAS, kteří takovéto starty jezdcům zakazují a bedlivě „sledují“.

 

Podle mě nejde vůbec o to, že by licencovaní jezdci chtěli brát poháry v amatérských závodech, spíš bych to viděl jako dobrou formu tréninku. Ale hlavně jde o to, že si člověk zaplatí nemalé peníze za to, aby mohl jen na několik vybraných závodů pod vedením AČR a k tomu si koupím ještě hodně zákazů, kam nesmím jet. Já sám nemám potřebu jezdit na amatérské závody, ale abych někomu dával peníze a ten mi ještě zakazoval, kam smím anebo nesmím - spíš hlavně kam nesmím - je trochu větší paradox! Je mi jasné, že soutěže nemůže pořádat každý na kvalitní úrovni, ale určitě i mezi amatérskými pořadateli jsou zkušení lidé, kteří se v rally pohybují a vědí, co mají dělat. Například Milan Blahout a jeho Amater rallye cup. Myslím si, že FAS nezvolil taktiku menšího zla, ale právě naopak - a udělají si tak zbytečné „nepřátele“ a tak příjdou o další peníze. Podle mě je to složitější problematika, která se nedá popsat tak krátce. Ale  určitě je škoda, že licencovaní jezdci v těchto soutěžích nemohou startovat,“ zakončuje povídání malým zamyšlením JUDr. Martin Hudec.

Pavel Jelínek

Mediaservis, TV Motormix

Tiskový mluvčí týmu

foto: Roman Langer, Martin Blahák



   

  

<<< zpět na seznam aktualit

 

© 2006 vasereklama.com